Hopp til hovedinnhold eller footer
Til forsiden

Ahmad

Ahmad Aldeghn er opprinnelig fra Syria. Fra ung alder har han jobbet målrettet med å utvikle ferdighetene sine og holde fast ved sin lidenskap for hotell- og restaurantbransjen. Ahmad er Executive Head Chef hos Radisson Blu Plaza Hotel Oslo, og leder et team i en av byens mest ikoniske hotell- og restaurantperler.

Publisert : 03.03.2026
Sist endret : 03.03.2026

 

Ahmad jobber hos The Top Restaurant, på toppen av Radisson Blu Plaza Hotel Oslo, med utsikt over byen. På The Top bruker de noen av de beste kortreiste ingrediensene, og kombinerer smaker fra hele verden i deres kulinariske kreasjoner.

Hvor går du for å finne roen?

Det er forskjellig fra sesong til sesong. På varme sommerdager liker jeg å bruke tid med venner på Sørenga, i Akerselva i Nydalen eller et hvilket som helst sted ved vannet. Når jeg vil ha litt tid for meg selv er en av favorittaktivitetene mine å slappe av med en god bok i en av Oslos mange vakre parker.

Hva er din favorittkafé eller restaurant i Oslo?

Jeg må nesten si, både diplomatisk og ærlig, at min absolutte favorittrestaurant er The Top Restaurant på Radisson Blu Plaza. Ikke bare fordi jeg jobber der, men fordi den genuint byr på en spesiell opplevelse med sin atmosfære, utsikt og kvalitet. Når det gjelder kaffe er jeg ganske kresen og har høye forventninger. I sentrum pleier jeg å stoppe innom Stockfleths i Prinsens gate, mens nærmere der jeg bor er Åpent Bakeri Lillo mitt faste besøkssted. De tilbyr begge fantastisk kaffe som aldri skuffer. Jeg er også glad i steder som Dinner, Le Benjamin og andre skjulte perler.

Hvor er den beste utsikten i Oslo?

For meg er den beste utsikten fra Grefsenkollen. Det er et sted hvor jeg elsker å gå tur når jeg har fri. Utsikten fra toppen er storslått, du kan se over hele Oslo, fjorden og bortenfor. Det er også et sted jeg går til for å reflektere og finne roen, et sted som klarner sinnet og minner meg på hvor vakker denne byen er.

Hvor er den beste turveien?

Min favorittur er å gå langs Akerselva, fra Nydalen og hele veien ned til sentrum. Det tar rundt 50 minutter og er perfekt for både kropp og sinn. Enten jeg går alene for å tenke eller med en venn for å ta en prat, er det alltid en forfriskende opplevelse som minner meg på hvor gangbar og grønn Oslo virkelig er.

 

Fineste nabolag?

Mitt favorittnabolag er Nydalen. Det er et nyutviklet område med alt jeg trenger: kaféer, restauranter, elva og enkel tilgang til sentrum.

Beste årstid?

Hver sesong i Oslo har sin sjarm, men sommeren er definitivt min favoritt.

Favorittaktivitet?

Min favorittaktivitet i Oslo er å ta en løpetur gjennom byen. Det er en flott måte å holde seg aktiv på, samt å oppdage og nyte de vakre omgivelsene.

Favorittsted?

Om jeg må velge kun ett så må det være turen langs Akerselva, fra Nydalen til sentrum. Det er rolig, grønt og gir meg alltid fred.

Møt flere lokale