Hopp til hovedinnhold eller footer
Til forsiden

Ingrid

Ingrid er vokst opp rett utenfor Oslo. Hun tilbringer somrene sine som ansatt på Kistefos Museum, og vintrene sine i Thailand. Hun tror sterkt på energier og positive vibber, som hun prøver å spre rundt seg hvor enn hun går.

Publisert : 27.06.2023
Sist endret : 24.02.2026

 

Ingrid jobber på Kistefos, en nydelig destinasjon i Jevnaker, rett utenfor Oslo, der kunst og natur går i ett med hverandre. Du har sikkert sett bilder av det berømte galleribygget The Twist, et spektakulært bygg som strekker seg over Randselva.

Hva er det som gjør Oslo spesielt for deg?

Jeg vokste opp på Tårnåsen, rett utenfor Oslo. Jeg har så gode minner fra da jeg tok bussen inn til byen etter skolen for å besøke moren min på restauranten hun jobbet på.

Jeg husker at jeg dro på Colosseum Kino, at jeg lekte i det store lekeskipet i Frognerparken (The Vigeland Sculpture Park), og sto på skøyter i Spikersuppa, ved det store julemarkedet. Det var så nydelig stemning.

Jeg tror det beste med Oslo er at selv om det har forandret seg mye i løpet av de siste årene, gir byen meg alltid den samme følelsen. Den samme spenningen: "Hva kommer til å skje i dag?", "Hvilke nye ting vil jeg få se?", "For en god dag å utforske både nytt og gammelt."

Det er alltid liv i Oslo, og så mye skjønnhet overalt.

 

Hva er din favorittaktivitet i Oslo?  

Å dra til en eller annen park eller ned på Aker Brygge for å danse med viftene mine.

Hva er ditt favorittmuseum?

Mitt favorittmuseum er, surprise surprise, Kistefos Museum! Det er et så vakkert sted å tilbringe dagen sin. Du får natur, kunst og historie i ett.

Plasseringen midt i skogen gjør at det føles som en skjult perle ute i naturen. Det har så mange vakre skulpturer, årlige utstillinger, og Industrimuseet, som er så spennende å gå gjennom og tenke på hvordan mennesker pleide å jobbe der i gamledager.

Hvor får du den beste utsikten?

Voksenåsen Hotel på toppen av Holmenkollen. Jeg må innrømme at jeg er litt partisk, siden jeg selv jobber der av og til, men de har definitivt den beste utsikten jeg kan komme på i Oslo. Fra verandaen kan du se hele byen under, store deler av Oslofjorden, og de vakreste solnedgangene!

Hvordan foretrekker du å komme deg rundt i Oslo?

Den beste måten å oppleve Oslo på, er uten tvil til fots. Da får du øye på så mange skjønne steder og detaljer som du hadde gått glipp av ellers.

Ta deg tid til å utforske! Gå gatelangs og se på alle de flotte bygningene. Noen av dem har så mye historisk sjarm. Jeg liker særlig å gå gjennom parker som en naturlig del av gårutene mine. De er som små oaser spredt utover byen.

Flere av Ingrids favoritter

Beste lunsjsted?

The Broker, i Bogstadveien. Et supert sted for å sitte ute og se på bylivet fyke forbi.

Favorittrestaurant?

Far East, i Bernt Ankers gate. De har de beste vårrullene!

Favorittbygning?

Operaen. Å gå på taket der føles som å gå på en sky.

Best time of year in Oslo?

Sen vår og sommer. Da er det nesten som om hele landet våkner opp fra vinterdvalen, og folk våger seg ut for å møte hverandre igjen.

Møt flere lokale